Wednesday, May 30, 2012

Belanja V/S budget

Hai assalammualaikum kepada pembaca duniaku.com . Hari ni Fara nak bercerita tentang pembelanjaan harian bujang2 zaman sekarang... huhuhu... Al-maklum lah... harga barang kan dah naik melambung. Fara tak nak cerita pasal orang lain. Fara nak cerita pasal Fara je... SENARAI KEPERLUAN BULANAN FARA Hutang PTPTN - RM150 Bayar kereta - RM400 Minyak kereta - RM200 Makan harian RM6/day - RM180 (kalau lebih lain kira) = RM930 ( Itu nasib baik aku duk rumah parent aku. x termasuk budget topup + duit untuk keperluan harian) Jadi kira selalu gak lah aku terguna duit simpanan aku masa aku mula2 keje lepas SPM dulu... rasa mcm ralat gler... segan gler kalau nak mintak pinjam duit parent. Patutnya aku yang bagi mereka duit. Jadi kesimpulan nya... BERJIMATLAH... :P